Verzenden & retourneren

   1.  Bezorgen

  
1.1  Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
  

Orders boven de € 25 worden binnen Nederland gratis verzonden zonder track&trace. Daaronder zijn de kosten voor Binnenlandse zendingen € 1.95.
 
Ga voor zekerheid, kies voor verzending met track&trace! De kosten daarvoor zijn €2,50 (alleen voor zendingen boven de € 25). Verzenden met Track&Trace is gratis vanaf € 60.

Voor artikelen die niet door de brievenbus passen betaal je een eigen bijdrage in de verzendkosten van €3,50. Boven de € 75 zijn de verzendkosten geheel voor onze rekening.
 
Verzenden naar België kost u € 2.50, gratis boven de € 70. Verzenden naar alle andere Europese landen kan voor € 3.95 en is gratis vanaf € 70.
  
1.2   Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
   

Bestel voor 13:00 van maandag tot vrijdag en uw bestelling wordt dezelfde dag nog verzonden. Bestelt u op zaterdag of zondag? Dan wordt de bestelling op maandag verzonden, omdat PostNL helaas geen post meer verwerkt in het weekend.
 
Voor de bezorgtijden zijn wij geheel afhankelijk van PostNL. 95% van de post wordt de volgende dag bezorgd. Heeft u gekozen voor betaling via overschrijving dan wordt uw bestelling verzonden als de betaling binnen is. 
   

1.3  Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb hem een dag later niet binnen.
 
 
Helaas hebben wij geen enkele invloed op de bezorgtijden van PostNL. Heeft u een bestelling echt de volgende dag nodig, dan adviseren wij u om de bestelling met de pakketservice te laten versturen. Heeft u de bestelling na een aantal dagen nog steeds niet in huis, neemt u dan contact op met de klantenservice. Het kan echter wel tot 8 dagen duren voordat PostNL bestelling bezorgd.
   

2.  Retourneren


2.1  Kan ik mijn bestelling retourneren?

 
Ja, u kunt uw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kunt u de bestelling onbeschadigd terugsturen. Op maatgemaakte producten zoals ballchain, jasseron, leer en koord kunnen niet geretourneerd worden. Brengt u ons altijd eerst via de mail op de hoogte van uw retour, zodat we uw retour snel kunnen verwerken. Het aankoopbedrag wordt binnen 30 dagen aan u terug betaald.
  

2.2  Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
   

Tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor uw eigen rekening. 
  

2.3  Ik wil graag een aantal artikelen ruilen.
  
Artikelen kunnen alleen na overleg geruild worden. Op deze manier kunnen wij de artikelen snel voor uw omruilen. Artikelen die speciaal voor u op maat geknipt zijn (zoals bv. leer, koord of jasseron), kunnen niet geretourneerd worden.
   

2.4  Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
   

Neemt u contact op met de klantenservice dan proberen wij het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Heeft u beschadigde artikelen ontvangen mailt u ons dan een foto, dan kunnen wij u zo snel mogelijk nieuwe producten toesturen.